Bibliografia
Przygotowując materiał merytoryczny na temat nawierzchni betonowych, korzystaliśmy z własnych doświadczeń oraz licznych źródeł wiedzy, dbając o należytą rzetelność i wiarygodność przekazywanych Państwu informacji. Wykorzystaliśmy zarówno źródła naukowe (akademickie), jak i branżowe oraz eksperckie. Wnikliwie przysłuchujemy się także, co o nawierzchniach z betonu sądzą inwestorzy i przede wszystkim uczestnicy ruchu drogowego. Poniżej przedstawiamy jedynie część bibliografii, z której korzystaliśmy. Niemniej jednak, jeżeli pewne elementy opublikowanych tu materiałów nie są dla Państwa jasne lub dostatecznie wyczerpujące, prosimy o kontakt.
- Technologia wykonania nawierzchni a poziom hałasu
- Media motoryzacyjne
- Odnośniki do witryn internetowych poświęconych budownictwu drogowemu ogółem
- Odnośniki do witryn internetowych poświęconych nawierzchniom z betonu cementowego
- Wybrane źródła potwierdzające niższe zużycie paliwa na nawierzchniach betonowych (Szersza bibliografia dotycząca zużycia paliwa znajduje się w publikacji EUPAVE – Concrete pavements contribute to decarbonising of transport)
- Ardekani, S.A. i Sumitsawan, P. (2010) Effect of Pavement Type on Fuel Consumption and Emissions in City Driving, University of Texas at Arlington
- Lenngren, C.A. i Fäldner, L. (2010) Fuel Cost Considerations Regarding Truck Rolling Resistance on Different Pavement Types, 11th International Symposium on Concrete Roads
- Santero, N. i in. (2011) Methods, Impacts, and Opportunities in the Concrete Pavement Life Cycle, Massachusetts Institute of Technology – Concrete Sustainability Hub
- Schmidt, B. i Ullidtz, P. (2010) The Energy-saving Road, NCC Roads A/S
- Taylor, G.W. i Patten, J.D. (2006) Effects of Pavement Structure on Vehicle Fuel Consumption – Phase III, National Research Council of Canada and Centre for Surface Transportation Technology